sobota, 31 lipca 2021

Kobieta w kwiatach

Obraz, który przeszedł już wiele metamorfoz, w ciągu ok 15 lat? Pewnie więcej, bo blejtram sama robiłam, od zakupu listewek, zbicie go młotkiem w prostokąt, naciągnięcie płótna lnianego -- surówki -- potraktowanie go klejem skórno-kostnym o przykrym zapachu, potem grunt typu gesso 2-3 warstwy. Obraz kryje w sobie wiele warstw farb olejnych, mieszanych chude na chude ze specjalnym roztworem  terpentyny i oleju lnianego, przerobiłam w nim wiele moich myśli i emocji. Pierwsza warstwa to na pewno jakaś martwa natura, które była moją wprawką malarską. Modelka to kobieta pozująca na uczelni warszawskiej ASP, obecnie już siebie nie przypomina, zyskała blond włosy, a jej nagość przykryły kolorowe kwiaty malowane dość intuicyjnie i z radością nanoszenia barwnych plam wokół. Zostały buty! szpilki, które dodawały uroku postaci we wnętrzu. 

Warstwy najnowsze są wykonane dobrej jakości farbami akrylowymi, które zaskoczyły mnie swoimi kolorami. Całość pokryta werniksem.

Ciągłe poszukiwania, kolejne warstwy farby, zostawiłam szczegóły, które "musiały" zostać, bo mi w nim "siedziały". Dzięki tym przeróbkom obraz zyskał nowe spojrzenie i wydźwięk barw, które cieszą moje oczy. Obraz zawisł w mojej pracowni. Już nie podpiera ścian, stojąc pośród wielu zapomnianych wprawek z czasów liceum i studiów. Tym bardziej, że każde dobre podobrazie w obecnych czasach jest w cenie.








p.s. instrukcja przygotowania krosna malarskiego: https://opt-art.net/wp-content/uploads/2016/08/kurs-malarstwa-i-rysunku-1.pdf

mam zachowane notatki z technologii malarstwa w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych, ale od czego jest internet ;) jest szybciej

trochę się żalę na zakupione niedawno podobrazie malarskie, lniane, to droższe - są coraz gorszej jakości, a było kupione w sklepie dla plastyków :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz